Anunţul vine după ce, în ultimele săptămâni, miliardarul Li Shufu, preşedintele grupului auto chinez Geely, a achiziţionat "discret" o participaţie de 9,7% la Daimler cu suma de nouă miliarde de dolari.

Geely a anunţat că vrea o alianţă cu Daimler, care dezvoltă vehicule electrice şi autonome, pentru a răspunde provocărilor venite de la noile rivale, cum ar fi Tesla şi Uber.

În decembrie, Li a devenit acţionar principal al Volvo AB, al doilea mare producător global de camioane. În 2010, el a achiziţionat Volvo Cars de la Ford Motor, iar anul trecut a preluat producătorul britanic de maşini sport Lotus Cars.

Daimler ar putea cumpăra "câteva procente" din Volvo Cars, susţine Manager Magazin.

Reprezentanţii Volvo nu au comentat informaţia, în timp ce un purtător de cuvânt al Daimler a afirmat: "Acestea sunt pute speculaţii pe care nu le comentăm".

În martie, directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, a salutat apariţia noului acţionar Li Shufu, preşedintele grupului chinez Geely, şi a declarat că orice alianţă industrială va depinde de acordul actualului partener din China, BAIC.

''Am dori să avem acordul partenerului nostru chinez'', a afirmat Zetsche, referindu-se la BAIC, compania cu care Daimler operează fabrica Beijing Benz. ''Vom examina fiecare propunere pentru a vedea modul în care corespunde cu dorinţele partenerului nostru'', a explicat şeful Daimler.

Acesta a adăugat că a avut o discuţie interesantă cu un antreprenor care are un succes deosebit, Li Shufu, care a apreciat pozitiv conducerea Daimler şi nu a cerut un loc în Consiliul de Supervizare al companiei germane.

Discuţiile au vizat trei domenii: relaţia cu Volvo, posibila cooperare în China şi acţionariatul, a precizat Zetsche.

În plus, el a apreciat că decizia preşedintelui Geely ar putea impulsiona BAIC să-şi reînnoiască eforturile pentru preluarea unei participaţii la Daimler, deşi aceasta este o ipoteză ''speculativă'' din partea sa.