Acesta este cel mai recent efort al producătorului pentru a evita interzicerea circulaţiei mașinilor sale în oraşe, transmite Reuters, preluată de News.ro.

Producătorii auto sunt nevoiţi să actualizeze sistemele de tratare a gazelor de eşapament ale maşinilor mai vechi, după ce oraşe din Germania au început să interzică circulaţia vehiculelor diesel poluante, pentru a reduce poluarea.

Daimler a înfiinţat săptămâna trecută un site pentru procesarea cererilor de sprijin financiar, în timp ce autoritatea de reglementare KBA analizează spre aprobare un kit destinat modernizării sistemelor de evacuare a gazelor de eşapament pentru diverse vehicule diesel de pasageri ale Mercedes.

Compania a oferit subvenţiile clienţilor din regiunile germane unde ar putea fi introduse restricţii de circulaţie pentru vehiculele poluante.

Citește și: Mașinile diesel și pe benzină, interzise în UE până în 2030. Ce se discută la Bruxelles

Iniţial, producătorii auto germani au oferit actualizări de softuri şi au respins înlocuirea unor piese, încurajând în schimb clienţii să cumpere maşini noi, cu motoare mai puţin poluante.

Dar organizaţiile de protecţie a consumatorilor au presat producătorii să sprijine înlocuirea unor piese, ca soluţie mai ieftină.

În februarie anul trecut, un tribunal german a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor. Teama că aceste interdicţii vor fi puse în aplicare a dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de autoturisme diesel pe cea mai mare piaţă auto din Europa.

În acest context, Volkswagen şi Daimler au anunțat că sunt pregătite să ofere pe banii lor o reconfigurare a sistemului hardware pentru ca vehiculele diesel mai vechi să polueze mai puţin, anunţa, anul trecut, ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer.

Toţi cei trei mari producători auto germani au fost de acord să cheltuiască până la 3.000 de euro per vehicul pentru diverse măsuri, inclusiv subvenţii pentru achiziţionarea unor modele mai noi şi mai puţin poluante.

Companiile auto sunt dispuse să meargă mai departe cu aceste subvenţii, menite să convingă clienţii să-şi cumpere vehicule performante cu emisii scăzute, a explicat ministrul Transporturilor după o întâlnire cu reprezentanţii industriei auto.

Acesta a adăugat: "Volkswagen, Daimler şi BMW îşi vor asigura clienţii că vor conduce în continuare şi cerem producătorilor auto străini, cum ar fi Peugeot şi Fiat, să facă aceleaşi eforturi ca cele ale firmelor germane".

Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea. Pentru a reduce nivelul poluării şi a evita interzicerea totală a vehiculelor diesel, Volkswagen, Daimler şi alţi producători auto şi-au accelerat eforturile de dezvoltare a maşinilor electrice.

Industria auto germană, unde lucrează aproximativ 800.000 de angajaţi, este afectată de reacţia negativă faţă de automobilele echipate cu motoare diesel după ce, în luna septembrie 2015, Volkswagen a recunoscut că a utilizat un software pentru a eluda standardele de emisii poluante. Acest scandal s-a extins la nivelul întregii industrii şi a stimulat în alte ţări investiţiile în vehiculele electrice.

Primul proces colectiv din istoria Germaniei a demarat săptămâna trecută, la Tribunalul regional Braunschweig, la patru ani de la izbucnirea scandalului, în septembrie 2015, în care grupul auto Volkswagen este acuzat de manipularea emisiilor (Dieselgate).