Ziarul Financiar scria in aceasta dimineata, citand un raport al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), ca Automobile Dacia a exportat in primul trimestru al acestui an doua SUV-uri Dacia Duster  echipate cu un nou motor de 2,0 litri si 150 CP.

Acesta este cel mai puternic model produs in istoria Dacia si totodata este echipat cu cel mai mare motor din istoria companiei din Mioveni, potrivit jurnalistilor publicatiei mai sus citate.

Cele doua modele au fost exportate in luna februarie si reprezinta cel mai probabil doua modele de test, mai scria www.zf.ro!

Ulterior, Anca Oreviceanu, directorul Biroului de comunicare al grupului Renault in Romania, a declarat, citata de Mediafax, ca  Automobile Dacia a inceput sa produca o versiune Duster echipata cu motor pe benzina de 2 litri care dezvolta 140 cai putere, varianta destinata exclusiv pietelor externe.

Chiar daca motorul este de 140 sau 150 de cai putere, cert este ca este pentru prima data cand constructorul echipeaza automobile cu un motor pe benzina mai mare de 1,6 litri si 105 cai putere.

Automobile Dacia a investit anul trecut peste 57 de milioane lei pentru fabricarea unui bloc motor destinat unei noii familii de motoare.

Reprezentantii Automobile Dacia declarau anul trcut ca la uzina de la Mioveni va incepe productia de motoare Euro 5 (propulsoarele H4 si H5) destinate modelelor marcilor Dacia, Renault, Nissan si Renault Samsung, prin introducerea in fabricatie a unei noi familii de propulsoare si adaptarea uneia care se incadra la acel moment in norma de poluare Euro 4 (motorul K7).

In 2009, la uzina mecanica Dacia au fost fabricate 273.559 motoare pe benzina de 1,4 litri si 1,6 litri si diesel de 1,9 litri.

Vanzarile Dacia au crescut cu 12% anul trecut, de la 311.426 la 348.723 de autovehicule, iar cota de piata a constructorului in Europa a urcat cu 0,3 puncte procentuale, la 1,6%. In Romania, Dacia a vandut 36.730 de vehicule, cu 20% mai putin fata de 2009.