Este al treilea an consecutiv de scădere a vânzărilor de vehicule în China, potrivit Agerpres.

De asemenea, livrările de autoturisme au înregistrat anul trecut un declin de 6%, iar cele de vehicule comerciale (care includ camioanele şi autobuzele) au urcat cu 19%, pe fondul înăspririi reglementărilor privind emisiile şi al investiţiilor în infrastructură.

Vânzările de automobile electrice şi hibride au crescut anul trecut cu 11%, la 1,37 milioane de unităţi, iar pentru acest an CAAM se aşteaptă la livrări de 1,80 milioane de unităţi.

Autorităţile de la Beijing vor ca automobile electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% acum.

În 2020, China a produs 25,23 milioane de automobile, în scădere cu 2% faţă de 2019.

În condiţiile în care economia chineză continuă redresarea stabilă, redresarea cererii va accelera, contribuind la creşterea vânzărilor auto în 2021, când livrările ar urma să depăşească 26 milioane de unităţi, o creştere de 4% faţă de 2020, a previzionat CAAM.

China este singura economie majoră care se estimează că a înregistrat creştere anul trecut. FMI se aşteaptă ca a doua economie mondială să raporteze un avans de 1,9% în 2020 şi de 7,9% în 2021.

China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS.