Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 - 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, declanşând cel mai mare scandal din istoria companiei.

"În mare parte Volkswagen a îndeplinit planul de acţiune promis", a afirmat Věra Jourová, comisarul pentru justiţie, consumatori şi egalitate de gen, adăugând că procentul realizării reparaţiilor diferă de la 96% din maşini în Germania până la 36% la vehiculele din România.

Clienţii care nu au beneficiat încă de repararea maşinilor pot până în 2020 să rezolve această problemă, a explicat oficialul european.

Atitudinea VW faţă de proprietarii de maşini din Europa a fost una de desconsiderare, a declarat Jourová. În SUA, grupul german a acceptat să plătească compensaţii clienţilor şi dealerilor.

Comisia Europeană şi autorităţile pentru protecţia consumatorilor din UE regretă de asemenea că "firma nu a acordat garanţii depline şi clare în cazul problemelor care ar putea apărea după reparaţii". Volkswagen a reparat aproximativ 80% din cele 8,5 milioane de vehicule vândute în Europa cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Scandalul Dieselgate a costat până acum grupul Volkswagen peste 25 de miliarde euro în răscumpărări, amenzi şi compensaţii iar compania este implicată în continuare în dispute juridice atât în Germania cât şi peste hotare.

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus ţările EFTA) au crescut cu 5,1% în iunie 2018 comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, piaţa auto din România înregistrând un avans anual de 52,4%, al doilea cel mai mare din Europa după cel de 72,9% înregistrat în Suedia, arată datele publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), informează Reuters.