Vineri, Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite a anunţat că VW trebuie să returneze credite pentru gaze cu efect de seră şi să reducă ratingurile pentru economia de carburant a vehiculelor respective, după ce a anunţat că softul vehiculelor a supraestimat performanţele realizate în condiţii reale de trafic.

Volkswagen a anunţat vineri că a convenit un acord în justiţie, în valoare de 96,5 miilioane de dolari, pentru despăgubirea a 98.000 de proprietari de automobile. Persoanele care deţin încă vehiculele vor avea dreptul la plăţi între 518,4 și 2.332,8 de dolari pentru un vehicul, potrivit News.ro.

Suma de 26 de milioane de dolari solicitată de avocaţi, care include comisioane de 23,9 milioane de dolari şi cheltuieli de 2,1 milioane de dolari, este separată de cea de 96,5 milioane de dolari care este destinată clienţilor, arată documentele din instanţă. Fondurile alocate clienţilor care nu vor fi ridicate de aceştia vor fi direcţionate pentru măsurile de protejare a mediului.

Acordul a avut loc după 15 luni de negocieri.

Softul este instalat pe circa 1 milion de automobile Audi, Bentley, Porsche şi Volkswagen, modele ale anilor 2013-2017. Acest soft face ca transmisia să schimbe vitezele astfel încât să optimizeze economia de carburant şi emisiile cu efect de seră în timpul testelor de emisii cerute de EPA, dar nu şi în condiţii reale de trafic.

Între vehiculele ale căror ratinguri au fost reduse se află versiuni ale Audi A8, Bentley Continental GT, Porsche Cayenne şi VW Touareg. Nu toate modelele celor cinci ani sunt incluse în acest acord.

Problema a fost depistată în timpul unei investigaţii a EPA şi a Comisiei pentru Resursele Aerului din California referitoare la emisiile a sute de mii de vehicule diesel ale Volkswagen.

Grupul german a recunoscut în 2015 că a folosit un soft ilegal pentru a trişa la testele de poluare, declanşând o criză globală care a costat până acum Volkswagen 30 de miliarde de euro, sub formă de amenzi, penalităţi şi costuri pentru răscumpărări. În luna mai, VW a constituit alte provizioane, de 5,5 miliarde de dolari, pentru acoperirea costurilor.

Avocaţii care au dat în judecată VW şi Robert Bosch în Statele Unite, în scandalul emisiilor vehiculelor diesel, au primit 352 de milioane de dolari pentru comisioane şi cheltuieli.