"Vom mari taxa auto pentru ca nu ne permitem sa casam 180.000 de masini si sa aducem masini second hand", a spus Borbely intr-o conferinta de presa.

El a aratat ca, potrivit datelor detinute de Ministerul Mediului, din cele 120.000 de masini second hand care s-au adus anul acesta in Romania aproape 50 la suta sunt masini mai vechi de zece ani.

"Nu se poate. Cine isi permite sa aduca o masina care deja polueaza mai mult, sa plateasca o taxa suplimentara pentru ca poluatorul plateste", a afirmat Borbely.

Prin Programul Rabla au fost casate in acest an 183.625 de autoturisme si au fost achizitionate peste 56.000 masini noi pana in prezent, din care aproape jumatate sunt produse in Romania.

Proprietarii de masini ar putea plati in 2011 o taxa de poluare cuprinsa intre 32.000 de euro pentru inmatricularea unei masini non-Euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani si 91 de euro pentru un autoturism nou Euro 5, cu motor de 1,1 litri, scutit in prezent de la taxare.

Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 ar urma sa fie de 32.000 de euro si ar putea fi platita pentru inmatricularea unei maşini cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Valoarea actuala a taxei de inmatriculare pentru aceeasi masina cu motor non-Euro de 3,2 litri si veche de 20 de ani este de 30.720 de euro.

Noua valoare se regaseste in propunerea pentru viitoarea forma a taxei auto cu care Ministerul Mediului va merge pentru aprobare in Guvern.