Decizia vine pe fondul concurenţei cu care se confruntă producătorii tradiționali din partea unor servicii ca Uber sau alte firme de tehnologie.

Ambele companii lucrează la dezvoltarea de automobile autonome, iar mulţi analişti susţin că pentru a supravieţui în cursa cu giganţilor tehnologiei, fabricanţii tradiţionali de automobile trebuie să se îndrepte spre zona serviciilor bazate pe utilizare, în detrimentul vânzărilor.

Noul joint-venture are cinci componente: un serviciu de gestionare a rutelor şi de rezervări, bazat pe smartphone, servicii de încărcare a maşinilor electrice, serviciu de transport la cerere, servicii de parcare, precum şi servicii de partajare a folosirii unui automobil.

Harald Krüger, preşedintele consiliului de administraţie al BMW, a declarat: "Aceste cinci servicii se vor uni pentru a forma un singur portofoliu de servicii de mobilitate, bazat pe o flotă de vehicule electrice şi autonome, care se vor încărca şi vor parca singure”.

Asocierea urmează să devină "o piatră de temelie în strategia noastră de furnizori de mobilitate", a spus Krüger, adăugând: "Cooperarea este modalitatea perfectă pentru a ne maximiza şansele pe o piaţă în creştere, împărţind investiţiile".