Ca parte a acordului din acest an, Renault va instala în SUV-urile sale Koleos şi Kadjar din China un soft de conectivitate dezvoltat de Alibaba.

Consumatorii din China vor putea achiziţiona maşini Renault prin intermediul diviziei de retail online a Alibaba - Tmall, a anunţat Francois Provost, şeful subsidiarei Asia Pacific a Renault, care vrea să înregistreze o creştere de cinci ori a livrărilor pe piaţa chineză până în 2023.

Pentru Renault, China este o piaţă de importanţă strategică şi o prioritate în planul companiei pe termen mediu. Obiectivul îl reprezintă vânzarea a 550.000 de vehicule în China, ca parte a planului de majorare a veniturilor pe plan global cu 40% până în 2022.

"Trebuie să dezvoltăm parteneriate cu firme cum ar fi Alibaba. Suntem siguri că ne va ajuta foarte mult'', a afirmat Provost.

Compania va dezvolta nouă modele noi pentru a fi produse pe plan local, cu o echipă de 600 de ingineri în China. Trei modele vor fi 100% electrice.

Şi Ford Motor are un acord cu Alibaba care va permite producătorului auto american să testeze vânzarea maşinilor către consumatorii din China prin intermediul diviziei de retail online a Alibaba - Tmall - precum şi prin noul concept "automat pentru vânzări auto". În plus, maşinile achiziţionate online vor fi livrate cumpărătorilor prin magazinele Ford operate în sistem de franciză, unde vor fi şi reparate.

Dar Ford ar putea folosi şi noul concept al Tmall - "automat pentru vânzări auto" - pentru a vinde direct consumatorilor. Maşinile pot veni direct de la Ford sau de la dealerii săi, detaliile încă urmând a fi stabilite.

Guvernul de la Beijing, care vrea să rezolve problema poluării şi să reducă dependenţa de importurile de ţiţei, oferă subvenţii producătorilor auto pentru a stimula dezvoltarea vehiculelor electrice.