In cadrul acordului, Toyota Motor va suporta costuri de 278,5 milioane de dolari, urmata de BMW cu 131 milioane de dolari, Mazda Motor cu 76 de milioane de dolari si Subaru cu 68 de milioane de dolari.

Acordul nu inseamna sfarsitul problemelor legale cu care se confrunta compania japoneza Takata sau producatorii de automobile care ii sunt lcienti, dar poate ajuta la eforturile sale de a gasi un sustinator financiar prin eliminarea uneia dintre incertitudini.

Takata cauta de peste un an un sustinator financiar care sa suporte costurile inlocuirii dispozitivelor de umflare ale airbagurilor care stau la originea celei mai mari campanii de rechemari de vehicule din instoria industriei auto.

Producatorul american de componente auto Key Safety Systems si fondul privat de investitii Bain Capital incearca sa incheie un acord in valoare de circa 200 de miliarde de yeni cu Takata si producatorii de automobile.

Dispozitivele de umflare a airbagurilor Takata se pot declansa cu o forta prea mare si sa raspandeasca schije metalice in interiorul automobilelor si camioanelor. Aceste defecte ar fi provocat moartea a cel putin 16 persoane, in timp ce peste 180 de persoane au fost ranite la nivel mondial.

Avocatii au precizat ca acordul referitor la despagubiri nu include procesele impotriva Honda Motor, Ford Motor si Nissan Motor. Reprezentantii Takata au refuzat sa comenteze.

Acordul include un program de contactare a proprietarilor de masini, despagubiri pentru cheltuielile provocate lciensilor, posibila plata a unei sume de 500 de dolari, oferirea unor automobile inchiriate cliensilor si un program de sprijinire a clientilor pentru reparatii, inclusiv o garantie extinsa.

In ianuarie, Takata a acceptat sa isi recunoasca vinovatia fata de acuzatiile din SUA referitoare la fapte penale si plata a 1 miliard de dolari pentru inchiderea unei investigatii federale referitoare la dispozitivele de umflare. Majoritatea cazurilor de deces si ranire au fost in Statele Unite.

Producatorii auto au rechemat 46 de milioane de dispozitive de umflare a airbagurilor Takata de pe 29 de milioane de vehicule din SUA. Pana in 2019, companiile auto vor rechema 64-69 milioane de astfel de dispozitive, de pe 42 de milioane de vehicule in SUA, au anuntat in decembrie autoritatile de reglementare.